Klantmanager Banenafspraak/ Jobcoach

Vind je het leuk om mensen met indicatie Banenafspraak aan het werk te helpen en te houden? Ben jij klantgericht en accuraat? Dan zoeken we jou!
Wat ga je doen?
Als Klantmanager Banenafspraak begeleid je klanten uit Bunschoten met een arbeidsbeperking (indicatie Banenafspraak). De doelgroep zijn voor een groot deel jongeren.
Je voert gesprekken met de klant om kansen, talenten en mogelijkheden in beeld te brengen en maakt samen een plan van aanpak. Je motiveert en stimuleert de klant.
Je bemiddelt richting werkgevers en realiseert duurzame plaatsingen (op maat) met behulp van re-integratievoorzieningen. Dit zijn bijvoorbeeld loonkostensubsidie, jobcoaching die je zelf kan doen of waarvoor je een externe partij benadert. Je hebt contact met collega’s binnen de gemeente, zoals accountmanagers, klantmanagers inkomen en het sociaal/lokaal team. In de regio voer je gesprekken met onderwijs, werkgevers, jobcoaches en zorgaanbieders en je geeft hen desgevraagd advies over de regelgeving rond de indicatie Banenafspraak. Je afspraken met je klanten en met externen leg je vast en administreer je door rapportages en beschikkingen. Je houdt het systeem up-to-date.
Kortom, als Klantmanager Banenafspraak / jobcoach zijn je werkzaamheden divers en uitdagend, want elke klant is anders en vraagt maatwerk. De rol vraagt zelfredzaamheid, betrokkenheid en samenwerking.
Wat bieden wij?
Wij bieden een dynamische werkomgeving. Je komt te werken in een enthousiast team waar samenwerking en professionaliteit centraal staan. Dat reikt verder dan alleen de organisatie zelf, je doet ook werkzaamheden binnen de politieke omgeving van bestuur en opdrachtgevers. We zoeken een nieuwe collega voor 32 uur per week.
Wij bieden een salaris van maximaal € 4.908 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (Schaal 9).
Daarnaast bieden wij:
• Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans;
• 17,05% individueel keuze budget (IKB) boven op je salaris;
• Betaald ouderschapsverlof;
• Een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP;
• Een actieve personeelsvereniging met leuke activiteiten;
• Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, voorafgegaan door een jaarcontract.
Wie ben jij?
Je hebt affiniteit met de doelgroep die vallen onder de Participatiewet met een arbeidsbeperking. Als echte verbinder werk je graag samen in een team waarin iedereen in zijn eigen kracht staat. Je bent resultaatgericht en overtuigend met empathie voor de situatie van de klant. Het ondersteunen van de klant geeft je energie. Tegelijkertijd ga je ook reflectie niet uit de weg.
Verder beschik je over:
- Een afgeronde opleiding op hbo-niveau, zoals SJD;
- Minimaal drie jaar praktijkervaring met de Participatiewet;
- Kennis van de wetgeving rondom indicatie Banenafspraak en Beschut Werk;
- Ervaring met het werken in Suite van Centric.
Dit is jouw team
Ons team Banenafspraak bestaat uit 4 klantmanagers Banenafspraak en een jobhunter. Met hen deel je inhoudelijke kennis en houd je deze up-to-date. Iedere klantmanager heeft een focus op klanten vanuit één gemeente. De vacature is voor een klantmanager Banenafspraak die met klanten vanuit Bunschoten aan de slag gaat samen met een team van ca. 35 professionals met allemaal hun eigen expertise. Met hen spar je over de multi problematiek van een klant en stem je de verschillende hulpvragen op elkaar af.
Wie zijn wij?
De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast zijn we werkgever van alle collega’s die werken in de lokale teams van de drie gemeenten.
De organisatie is volop in beweging. We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie.
Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
Informeren & Solliciteren
We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en cv via de sollicitatieknop. Dit kan tot en met 5 oktober 2025.
De kennismakingsgesprekken worden in overleg gepland.
Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Marloes Beker op 06 34 20 87 74. Je vragen over het sollicitatieproces kun je stellen aan recruitment via solliciterenbijbbs@soest.nl.
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Laura van Leeuwen van Uitvoeringsorganisatie BBS
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS is een Gemeenschappelijke Regeling, waarbij de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest samenwerken in het sociaal domein (GR BBS). Naast het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van Werk en Inkomen voert de organisatie de zorgadministratie uit van deze gemeenten en is GR BBS werkgever van medewerkers van de sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.