Ga direct naar de content
Uitvoeringsorganisatie BBS

Medewerker Sociaal Wijkteam Bunschoten (28-36 uur)

Solliciteer uiterlijk donderdag 29 juni
plaatsBunschoten-Spakenburglooptijd28 - 36 uursalaris2.865 - 4.208 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag

                                                                           

 

MEDEWERKER SOCIAAL WIJKTEAM BUNSCHOTEN (28-36 uur)


Ben jij  cliëntgericht en durft je oplossingen te zoeken buiten de bestaande kaders? Vanwege uitbreiding van het team zijn wij op zoek naar een medewerker voor het Sociaal Team van Bunschoten. In deze functie ondersteun je inwoners van Bunschoten-Spakenburg, Eemdijk en Zevenhuizen met een hulpvraag op meerdere gebieden. Zie jij jezelf als versterking voor ons team?


Wat ga je doen?

Als medewerker van het sociaal team Bunschoten heb je drie verschillende rollen, namelijk aannemer, coach en regisseur. Afhankelijk van de situatie wissel je van rol. Bij een nieuwe aanmelding ga je samen met de inwoner in gesprek om te onderzoeken wat voor probleem de inwoner ervaart. Je hebt zicht op de zorgen en krachten en als het nodig is kun je lastige onderwerpen – zoals zorgen over de veiligheid binnen het gezin – bespreekbaar maken. Je biedt zelf begeleiding, door te werken aan doelen waar iedereen achterstaat. Je bent in staat om de kracht van de inwoner en zijn netwerk zoveel mogelijk te stimuleren. Soms vergt de situatie specifieke expertise en is het noodzakelijk gespecialiseerde hulpverlening te betrekken. Wanneer de hulpverlening eenmaal is gestart, evalueer je systematisch met de betrokkenen of de gewenste resultaten worden behaald. Je werkt in de praktijk nauw samen met onderwijs, het maatschappelijk werk, SAVE/VT, GGZ en andere netwerkpartners. Je hebt binnen het sociaal team een signalerende functie en draagt daarmee bij aan de ontwikkeling van het beleid, zodat beleid en praktijk goed op elkaar aansluiten.



Wat krijg je ervoor terug?

  • We bieden je in de eerste plaats een boeiende, uitdagende functie aan in een organisatie die investeert in jouw ontwikkeling;
  • Afhankelijk van je ervaring en opleiding bieden wij een salaris tussen € 2.865 en maximaal € 4.208 bruto per maand, behorende bij het generieke functieprofiel Vakspecialist B (schaal 9) op basis van een fulltime dienstverband. Daarnaast ontvang je maandelijks een module die € 105 bedraagt, op basis van een fulltime dienstverband;
  • Boven op je salaris ontvang je een vrij besteedbaar budget: het Individueel Keuze Budget (IKB). Dit is 17,05% over je salaris. Met het IKB beschik je over keuzevrijheid en eigen zeggenschap over deze financiële ruimte. Je kunt hiermee keuzes maken die passen bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen;
  • BBS valt onder de CAO SGO en heeft uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden, een goede reiskostenvergoeding en een laptop en telefoon in bruikleen. Je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken. Dit combineer je met het afleggen van huisbezoeken in Bunschoten-Spakenburg, Eemdijk en Zevenhuizen en het ontmoeten van je collega’s in het gemeentehuis, centraal gelegen in Bunschoten;
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en ongewijzigde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.


Wanneer zijn we een match?   

Jij bent cliëntgericht en durft oplossingen te zoeken buiten de bestaande kaders. Je hebt een scherp analytisch vermogen, kunt snel schakelen tussen verschillende taken en gezinnen en goed inspelen op complexe problematiek. In deze uitdagende functie is het belangrijk dat je initiatiefrijk, stressbestendig en daadkrachtig bent. Je vindt het belangrijk om samen te werken en je kennis en ervaring met anderen te delen, zowel met directe collega’s als met andere afdelingen. Jij reflecteert op jezelf, je eigen handelen en vindt het vanzelfsprekend om feedback te geven en te ontvangen. Je werkt integraal en betrekt waar nodig maatschappelijke partners.

Verder beschik je over:

  • een afgeronde relevante HBO-opleiding in de hulpverlening (bijv. HBO Social work, HBO V, Pedagogiek, SPH)
  • een SKJ-registratie of de bereidheid die te halen;
  • werkervaring op gebied van GGZ en/of Jeugdzorg, en kennis van Jeugdwet en/of Wmo;
  • affiniteit met het werken met volwassenen, jeugd en gezinnen en werkervaring in een wijkteam is een pré. 


Wie zijn wij?

Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.

Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.


Als werkgever vinden wij het belangrijk dat je op je plek zit en doet wat je leuk vindt om te doen. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je je blijft ontwikkelen in jouw functie en op de hoogte bent van de actualiteit. Wij bieden loopbaanbegeleiding aan via onze HR-afdeling en we verzorgen trainingen via de BBS Academy. Dit doen we zoveel mogelijk ‘in company’ op mooie locaties in Baarn, Bunschoten of Soest, waarbij we maatwerktrainingen aanbieden die passen bij de opleidingswensen van jou en je team.   


Dit is je team

De Hulpverlener die wij nu zoeken gaat werken voor het sociaal team ‘De Lingt’ van Bunschoten. Dit team bestaat uit hulpverleners met expertise op verschillende deelgebieden binnen de jeugd- en volwassenenzorg. Binnen het team kan er aanspraak gemaakt worden op je specialisme, maar ben je ook breed inzetbaar. Afhankelijk van de complexe problematiek, werk je afwisselend zelfstandig of samen met collega’s en andere professionals.


Informeren & solliciteren

Is deze functie jou op het lijf geschreven? Aarzel dan niet en upload gelijk je motivatie met CV via de sollicitatieknop. Doe dit uiterlijk 16 april 2023. In overleg met jou plannen met het kennismakingsgesprek.

Heb je toch nog vragen? Bel dan gerust even met Marinka Pastoor, teamleider via 06 – 12 28 19 51. Je vragen over het sollicitatieproces kun je stellen aan HR Office/Recruitment via solliciterenbijbbs@soest.nl.


Delen? Ja, graag!


Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode 

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van Uitvoeringsorganisatie BBS

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Uitvoeringsorganisatie BBS logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest