Ga direct naar de content
Uitvoeringsorganisatie BBS

Wijkteammedewerker Sociaal team Soest (28-36 uur)

Solliciteer uiterlijk donderdag 16 februari
plaatsSoestsalaris2.865 - 4.208 onderwijsHBO · HBO+ vervaldatumEindigt vandaag


Wijkteammedewerker Sociaal team Soest (28-36 uur)


Zo maak jij het verschil

Wij zoeken een enthousiaste en ervaren Hulpverlener voor het Sociaal team van Soest. Jij staat stevig in je schoenen en bent in staat om overzicht te houden over de leefwereld van een inwoner, waarbij je indien nodig afstemt met professionele hulpverlening. Je bent flexibel en kunt goed schakelen tussen verschillende hulpvragen. Jij vindt het leuk om aan te sluiten bij inwoners met verschillende sociaaleconomische en culturele achtergronden en zet diverse passende begeleidingsstijlen in.

Wat ga je doen?

Als Klantregisseur sta je een inwoner bij door samen te kijken wat er nodig is om de gevolgen van uiteenlopende problematiek te verminderen of hanteerbaar te maken. Het doel hiervan is dat iemand op termijn weer zo zelfstandig mogelijk kan meedraaien in de maatschappij. Het Sociaal Team richt zich hierbij op de doelgroep volwassen mensen met meervoudige problematiek. Jij maakt samen met de inwoner en eventuele betrokkenen een plan van aanpak. Je begeleidt bij het realiseren van de gewenste resultaten. Dit doe je door inzet van het eigen netwerk, benutten van de sociale basisinfrastructuur, zelf coaching c.q. begeleiding te bieden en/of specialistische hulp in te zetten. Jij bent daarbij de spin in het web en voert de regie over het zorg- en ondersteuningstraject van de inwoner. Afhankelijk van de casus werk je alleen of in een duo.


Ons aanbod

  • We bieden je in de eerste plaats een boeiende, uitdagende functie aan in een organisatie die volop in beweging is, met ruimte voor jouw eigen ontwikkeling;
  • Afhankelijk van je ervaring en opleiding bieden wij een salaris tussen € 2.865 en maximaal € 4.208 bruto per maand aan (Vakspecialist B, schaal 9). Boven op dit standaard salaris ontvang je maandelijks een module die € 105 bedraagt, op basis van een fulltime dienstverband;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat het aansluit bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen;
  • BBS valt onder de Cao SGO en heeft uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een goede reis- en/of thuiswerkvergoeding, betaald ouderschapsverlof, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden en een laptop en telefoon in bruikleen. Je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken. Dit combineer je met het afleggen van huisbezoeken in Soest en Soesterberg en het ontmoeten van je collega’s in het gemeentehuis, centraal gelegen in Soest;
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor een jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.


Wat neem je mee?

  • Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding (denk aan Social Work, SPH, MWD);
  • Je hebt affiniteit met het werken met volwassen bij wie sprake is van meervoudige complexe problematiek zoals psychiatrie, schulden, een licht verstandelijke beperking of verslavingsproblematiek;
  • Je hebt (basis) kennis van de Wmo, Participatiewet en de Jeugdwet;
  • Je kunt goed samenwerken in teamverband en beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Je hebt een goed ontwikkeld analytisch vermogen en bent in staat om je inzichten op passende wijze over te brengen aan zowel je cliënten als je collega’s;
  • Je hebt een zelf reflecterende houding en bent sterk in het geven en ontvangen van feedback;
  • Je kunt omgaan met agressie en weerstand en bent bekend met diverse methodieken van gespreksvoering.


Voldoe je niet aan al deze punten, maar ben je er wel van overtuigd dat je met jouw ervaring en kennis ons kan helpen? Laat het weten in jouw motivatie!

Wie zijn wij?

Uitvoeringsorganisatie BBS

Onze organisatie is een Gemeenschappelijke Regeling, waarbij de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest samenwerken in het sociaal domein (GR BBS). Naast het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van Werk en Inkomen, voert de organisatie sinds 1 januari 2017 de zorg-administratie uit van deze gemeenten. Ook is BBS werkgever van medewerkers van de Sociale teams van Baarn, Bunschoten en Soest, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten. In de uitvoeringsorganisatie voeren klantregisseurs de Wmo, de Jeugdwet en de Participatiewet uit. De Zorgadministratie zorgt voor de administratieve ondersteuning van de klantregisseurs.

Gemeente Soest

Ondersteuning op het gebied van zorg, welzijn, werk en inkomen is lokaal georganiseerd. In de gemeente Soest zijn een Sociaal team (complexe volwassenenproblematiek), een WMO-team (somatische en geriatrische problematiek), een Jeugdteam en een Werk en Inkomen-team actief. De uitvoerende teams worden in hun werkzaamheden ondersteund door kwaliteitsmedewerkers.

Een deel van de klantregisseurs bemenst ook de Ingang Zorg, Werk en Inkomen. Dit integrale team, bestaande uit klantregisseurs uit alle bovengenoemde uitvoerende teams, onderzoekt meldingen en hulpvragen van inwoners en professionals. Het onderzoek bestaat uit verheldering van de situatie van een cliënt/systeem en het in kaart brengen van mogelijke oplossingen.

Sociaal team

Het Sociaal team wordt jouw team en ondersteunt volwassen inwoners van Soest met problemen op meerdere leefgebieden. Het team bestaat momenteel uit ongeveer elf klantregisseurs. Aangezien het Sociale team zelf meer begeleiding gaat geven aan inwoners, zal het team de komende periode uitgebreid worden. Ieder teamlid heeft eigen expertise op één of meerdere onderdelen van onder meer GGZ, LVB en veiligheid. Daarnaast is iedereen goed op de hoogte van de Sociale kaart van Soest en omstreken. Het Sociaal team werkt nauw samen met belangrijke partners in het sociaal domein. Denk daarbij aan Fact-teams en overige partners in de GGZ, huisartsen, Veilig Thuis, wijkagenten en aanbieders van aanvullende zorg.  

Informeren & solliciteren

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en CV via onderstaande sollicitatieknop. Reageer uiterlijk 8 januari 2023, maar liever zo snel mogelijk. De vacature sluit eerder als we een geschikte kandidaat gevonden hebben.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 12 januari, of eerder in overleg met jou, als je ruim voor de sluitingsdatum hebt gereageerd.

Heb je eerst nog vragen? Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Bram Leeuwenkamp (Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein), bereikbaar via 06 – 383 16 577. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office/Recruitment via solliciterenbijbbs@soest.nl.


 

Delen? Ja, graag!

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode



 

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van Uitvoeringsorganisatie BBS

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Uitvoeringsorganisatie BBS logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest